Fakturering och bokföring

Att ha ett distributionsavtal med oss innebär många fördelar för er. Vi underlättar ert arbete genom att ta hand om faktureringen till era kunder. Vi gör även en grundlig kreditbedömning på dem och vi hanterar er kundreskontra. Om kunderna inte betalar i tid, skickar vi ut påminnelser och krav till dem. Även ni som inte använder våra logistiktjänster kan anlita oss för fakturering.

Fakturering

När ni anlitar StjärnDistribution för outsourcing av logistiktjänster, tar vi även hand om inkommande ordrar och fakturerar era kunder. Om kunden enbart beställer era produkter på en och samma order, kan vi utforma fakturan med er egen logotyp, så att det i kundens ögon ser ut som att fakturan kommer från er. Övriga fakturauppgifter som t ex organisationsnummer och adress är StjärnDistributions. Om kunden beställer blandade produkter från olika uppdragsgivare används StjärnDistributions logotyp.

Kreditbedömning

När ordrar kommer in till oss från era kunder, gör vi alltid en kreditbedömning på dem. Vi har satt upp interna regler för vad kunden måste uppfylla för att få kredit. Dessutom tar vi en extern kreditupplysning på kunden hos Credit Safe och väger samman den med våra interna regler. Om kunden av någon anledning inte uppfyller det som krävs för att få kredit, skickar vi en förskottsfaktura till kunden.

Kundreskontra

Genom att vi fakturerar era kunder och tar emot betalning av dem, sköter vi också er kundreskontra. Vi håller koll på vilka fakturor vi har skickat till varje kund och när inbetalning har skett. Vi håller också koll på vilka av era kunder som eventuellt inte har betalat i tid och vidtar då lämpliga åtgärder för att driva in fordringarna. Ni kan lugnt ägna er åt er verksamhet.

Rulla till toppen